Італійський стильпогляд з Італії. Ідеї ремонту

Рекламний блок

Італія, стиль і мода,– для багатьох ці слова знаходяться в нерозривному зв'язку один з одним. Починаючи з часів Античності, італійська архітектура і мистецтво служили зразком для наслідування, і по сей день у пошуках відповіді на питання, що стосуються дизайну, люди звертаються до італійським майстрам.

Яким більшість людей уявляє собі італійський стиль в інтер'єрі? Насамперед, він асоціюється зі зручністю і витонченою розкішшю. Класичний італійський інтер'єр складається з плавних, химерно вигнутих ліній, рясніє візерунками і декоративними елементами, і кожною своєю деталлю підкреслює прагнення до пишності, до створення атмосфери чарівного саду, піднесеного над звичайним життям.

Однак навіть поверхневе знайомство з новинками виробників меблів і предметів інтер'єру показує, що італійський дизайн продовжує змінюватися і розвиватися, трансформуючи звичні мотиви. Він може здивувати оригінальною подачею класичної форми, або зовнішньої лаконічністю, яка, однак, пов'язана з ретельним опрацюванням деталей, унікальними технологіями обробки, використанням вишуканих матеріалів і фактур. Італійський мінімалізм вдало поєднує в собі функціональність з властивою майстрам цієї країни елегантністю виконання.

Ще одна іпостась італійського інтер'єру – це ввібрали в себе сонячне тепло сільські будиночки на морському узбережжі. Для їх простий і затишної обстановки характерне використання природних матеріалів – дерева, каменю, теракотової плитки, природних відтінків і декору ручної роботи.

Так що ж таке італійський інтер'єр, і який гранню він обернеться в наступний раз? Прагнуть сучасні дизайнери і архітектори відтворити колишню розкіш, і що являє собою «італійський стиль» у їхньому розумінні? Якими принципами керуються вони у своїй роботі?

Ми вирішили задати ці питання тим людям, які створюють внутрішній простір в італійських будинках. А нашим читачам пропонуємо перевірити, чи збігаються їхні очікування з отриманими відповідями...


Atelie MARKESE

Atelie MARKESE


Що таке італійський інтер'єр очима італійського дизайнера

Roberta Cento Croce:
Мені подобається думати про італійському будинку як про живий організм, який існує у своїй епосі, спрямованої в майбутнє, але при цьому повністю усвідомлює причетність до власного минулого.

Сьогодні проектування та дизайн внутрішніх приміщень не може абстрагуватися від того, що ми живемо в глобалізованому світі, в якому змішуються смаки і культури, породжуючи нові оригінальні форми. В цю спрямовану в завтрашній день дійсність входять і нові естетичні канони, і авангардне проектування, які в свою чергу сприяють впровадженню інноваційних матеріалів, енергозберігаючих рішень, спрямованих на безпеку і оптимізацію функціональності будинку.


Арихитектор Roberta Cento Croce

Арихитектор Roberta Cento Croce


Але наша культурна спадщина настільки сильно, що, напевно, немає жодної студії дизайну інтер'єру, яка не враховувала б шлях, пройдений нашими предками. Класична архітектура і дизайн зі своїми суворими певними рамками присутні навіть тоді, коли ми працюємо над самими сучасними проектами. Естетико-формальні аспекти проектування враховують пропорції і гармонію кольорів, або, навпаки, обіграють диспропорцію і колірні контрасти. Незалежно від підходу, ми завжди усвідомлюємо жорсткі культурні рамки, які створювалися століттями.

Тому, напевно, правильніше говорити про «італійському смаку», а не про «італійському стилі». І потрібно бути дуже уважним, щоб не стати жертвою стереотипів.


Atelie MARKESE

Atelie MARKESE


Elio Markese:
Існує італійський стиль в архітектурі і дизайні внутрішніх приміщень? Це складне питання. З одного боку, очевидно, що існує італійська архітектура, з якої весь світ бере приклад, починаючи з епохи Стародавнього Риму, Середньовіччя, Відродження і далі, через період бароко, неокласицизму, аж до італійського раціоналізму.

Але, з моєї скромної точки зору, якщо ми хочемо правильно здійснити архітектурний та дизайнерський проект, нам необхідно враховувати кілька параметрів. Один з них - це географічне розташування місця (гора, пагорб, море), геологічна будова земельної ділянки і т. п. Наприклад, не варто будувати дуже високі будинки на земельній ділянці, спускається терасами спускаються до моря. В цьому випадку краще підійде рівневий будинок у кілька поверхів, в якому можна зробити кілька незалежних входів, а, може, навіть висячі сади. Якщо ми в горах, не можна забувати про вплив снігу, а якщо на морі – про вітрах.

Тому, мені здається, сьогодні складно говорити про існування італійського, французького чи німецького стилю. Ми можемо лише оцінити, чи правильно будинок вписаний в навколишній пейзаж.


Atelie MARKESE

Atelie MARKESE


Giocchino Alvente:
Італійський стиль існує у запитах наших закордонних клієнтів. Ми завжди намагаємося зрозуміти, що ближче нашому замовнику. Було б великою помилкою замкнути 2000 років історії дизайну інтер'єру в одному прикметнику «італійський». Відмінності між стилями епохи Відродження, бароко, неокласикою та ліберті величезні. Необхідно вибрати вірний напрямок в проектуванні і залишатися послідовними і логічними. Дуже часто ми змушені стикатися з «шматкові ковдрою» стилів, що, природно, приводить до дивного результату.


Архитектор Giocchino Alvente

Архітектор Giocchino Alvente


Архитектор Giocchino Alvente

Архітектор Giocchino Alvente


Alessandro Ormas:
В останні роки архітектура і дизайн внутрішніх приміщень переживають глибокі зміни, перебуваючи «у пошуках себе». Ми живемо в епоху, коли ЗМІ та соціальні мережі стали важливою частиною повсякденного життя, а «забруднення», тобто змішування стилів, стало парадигмою і архітектурною особливістю. Тому говорити про «стиль» як про систему обов'язкових правил архітектури означає відмовитися від індивідуальної творчості дизайнера.

Характеристика, яка з моєї точки зору, залишається найважливішою при створенні проектів, - це рівновага. Ми намагаємося бути посередниками між вимогами замовника і потребами простору, для якого створюється проект, роблячи все можливе, щоб якомога більше «відповідати», кажучи словами великого австрійського архітектора Адольфа Лооса.


Итальянский стиль: взгляд из Италии

На мій погляд, головне, щоб спроектована простір був врівноваженим, легким і функціональним, і щоб у ньому панував світ, як натуральний, так і штучний. Архітектурні обсяги та елементи обстановки повинні вступати в природний діалог, а також велике значення слід приділяти «апертурі» (відкриття), залишаючи простір по можливості вільним і наповненим повітрям.

Потрібні прості, ясні, чисті лінії, щоб в будинок можна було привнести елементи різних стилів, від мінімалізму до вінтажу і класики. Наприклад, в будинку, виконаному в класичному стилі, можна зробити наливні підлоги, щоб підкреслити і виділити класичні елементи: двері з двома стулками, старовинну фурнітуру і елементи прикрас на стелі. У той самий час, простір, виконаний в мінімалістичному стилі, може стати більш затишним завдяки паркетній підлозі.


Арихитектор Roberta Cento Croce

Арихитектор Roberta Cento Croce


Що зараз в моді у італійських замовників?

Giocchino Alvente:
Зараз популярний стиль «шеббі-шик», в якому по-новому використовують старі предмети інтер'єру, протиставляючи їх класичному або минималистическому оточенню. Ці нагадування про «золотої епохи» італійського дизайну (60-х і 70-х рр.) видобуті із звичного контексту і впроваджені в оточення, яке підкреслює їх цінність. Знову стають модними шпалери, які до недавнього часу були в опалі, а зараз знову масово використовуються в проектах.

Багато залежить від замовника і від виду втручання. У нових будівлях заможні клієнти віддають перевагу сучасний дизайн або «інтернаціональний» стиль. З-за великої кількості в Італії старовинних будинків класичний дизайн в новому приміщенні буває затребуваний вкрай рідко.

Вибір стилю змінюється, коли ми говоримо про реконструкції та капітальному ремонті. Буває, що в історичному оточенні, клієнт воліє зберегти класичний стиль, логічно пов'язаний з об'єктом. Іноді при ремонті історичних будівель спеціально створюється протиставлення: підкреслюються історичні виразні елементи епохи, до якої належить будівля, і з'єднуються з сучасними матеріалами та об'єктами в стилі хай-тек.

Мінімалізм в Італії - це синонім розкоші і багатства. Споживачів чарує цей стиль, який сприймається як екзотика.


Архитектор Giocchino Alvente

Архітектор Giocchino Alvente


Roberta Cento Croce
Сьогодні багатьох привертають дослідження в області енергозберігаючих технологій і екологічних матеріалів; підвищення цінності функціональних і технічних аспектів будинку, особливо в таких приміщеннях, як санвузли та кухня, які завжди вимагають індивідуального підходу; застосування матеріалів нового покоління.

Якщо говорити про стилі, сьогодні розкіш йде далі вишуканості матеріалів і складності їх виготовлення, як було раніше. Очевидно, що сучасні технології допомагають створити комфортне середовище для життя. По-моєму, сучасні італійці воліють жити в будинку з продуманим, сучасним, упізнаваним стилем, де меблі підкреслює цінність будови. У будинку, який збереже естетичну значимість з плином часу, в будинку, який втілює культурну та емоційну естетику своєї епохи, залишаючись при цьому вічно молодим.


Архитектор Alessandro Ormas

Архітектор Alessandro Ormas


Alessandro Ormas:
У великих містах, як Мілан, розкіш минулого поступається місцем більш суворим, але від цього не менш багатим просторів, що вимагає опрацьованих проектів. Відсутність надлишкових деталей і надмірних декоративних елементів сприймається як витонченість і чистота. Що ж стосується маленьких селищ, там необхідно зберегти незмінними характеристики місця та будівель, тому перевагу часто віддається традиційним місцевим матеріалів. Проект повинен стати гармонійною частиною оточення і йому відповідати.


Atelie MARKESE

Atelie MARKESE


Як будується взаємодія між архітектором/дизайнером і клієнтами?

Elio Markese:
Мій девіз - завжди створювати будинок для клієнтів, а не кожен раз - свій власний. Тому в одних моїх проектах є елементи класичного стилю, в інших - мінімалістичного, іронічного, дзен... В Італії та інших країнах я розробляв дизайн приміщень настільки відрізняються, наче ними займалися різні люди, - насправді вони були зроблені одним фахівцем, але для представників різних культур.

Що стосується стилів, я вважаю, не слід занадто захоплюватися тим, що модно в даний момент, оскільки сьогодні все змінюється дуже швидко, а будинок - це не елемент одягу, яку можна постійно змінювати. Житло - це наша третя шкіра, і саме тому при його створенні необхідно враховувати певні правила, що перевершують поверхневий суто естетичний вибір.


Архитектор Antonio Brizzi

Архітектор Antonio Brizzi


Antonio Brizzi:
У взаєминах з моїми клієнтами я завжди намагаюся створити врівноважену ситуацію, але майже ніколи не приймаю категоричних приписів і нав'язування клієнтом своїх смаків або переваг. Це мої ідеї, мій стиль, мій вибір виразних засобів. Мої роботи можна дізнатися. Це я залишаю сліди і відбитки мого смаку і моїх думок в архітектурі.


Архитектор Antonio Brizzi

Архітектор Antonio Brizzi


Архитектор Antonio Brizzi

Архітектор Antonio Brizzi


Roberta Cento Croce:
Цілком можливо, що смаки замовника і схильності дизайнера - архітектора не збігаються, або навіть суперечать один одному. Але завдання творця проекту в тому, щоб задовольнити потреби клієнта, ототожнюючи себе з його баченням будинку. Зрештою, той, хто «командує», - це сам будинок, тому зазвичай дизайнер та замовник разом шукають оптимальні функціональні і естетичні шляхи вирішення завдання.

Дуже рідко клієнт дає дизайнерові «карт бланш», і коли це відбувається, проект не приносить особливого задоволення. Радість дизайнера-архітектора походить від того, що ти вдихнув життя в творіння, яке не тільки володіє власним характером і унікальністю, але і несе відбиток вимог клієнта. Таким чином, дуже часто, починаючи працювати над звичайним проектом будинку для замовника, закінчуєш роботу, здійснюючи мрію одного.


Atelie MARKESE

Atelie MARKESE


____________________________________
Редакція сайту дякує всіх фахівців, які взяли участь у підготовці статті:

Alessandro Ormas (Алессандро Ормас), Мілан. Архітектор, працює в студії Interior Design Milano

Antonio Brizzi (Антоніо Брицци), архітектор з Мілана. Компанія Brizzi Riefenstahl

Giocchino Alvente (Джиоккино Алвенте), архітектор з Турину. Компанія Studio Alvente

Roberta Cento Croce (Роберта Ченто Кроче), архітектор та проектувальник з Бордігери. Реалізує свої проекти в Італії, в тому числі працювала з кількома замовниками з Росії.

Elio Marchese (Еліо Маркез), архітектор, скульптор, сценограф, керівник студії Atelie MARKESE . Живе в Сан Ремо, працює в різних регіонах Італії, виконував закордонні проекти. E-mail markese(a)libero.it

Рекламний блок
Рекомендуємо для перегляду